08 Jun 2010

TAHUN MENCABAR HATI DAN MINDA

    Tahun 2010 adalah tahun yang sungguh mencabar hati dan minda.. Dari awal tahun sehingga sekarang ni syarikat tempat aku berkerja belum dapat big project.. Yang dapat hanya la projek under RM6.000.00 , tu pun hanya 3 projek... Mane nak bayar gaji pekerja.. mane nak bayar bil-bil semasa... dan mane nak bayar credit hardware.. penin kepala bos aku di buatnya.. Tapi aku tetap bersyukur kerana still di kurniakan rakan-rakan sekerja yang memahami situasi syarikat sekarang ni.. Walau pun dia org tak dapat gaji penuh dan bakinya still tertunggak dia org still boleh bertahan. Cam tu gak ngan pembekal barang kerja.. Dia org memahami kerana dari awal tahun sehingga sekarang belom ade projek besar yang di laksanakan..
    Kontraktor kelas F, E, D dan  C sekarang ni semamgkin ramai.. mana-mana kontraktor yang mempunyai kewangan yang kukuh dan mantap, mungkin tak mempunyai banyak masalah.. Tapi pun still ade masalah gak.. Asyik keluar je.. masuk tak de.. Rasanya cam nak nak berhenti keja je.. Tapi kerja ape yang boleh di buat cam sekarang nie.. Ada tak de cuba la bertahan semampu mane yang boleh.. Sentiasa bermohon ke hadrat Allah s.w.t agar di beri ilham apa yang harus di lakukan dalam keadaan sekarang nie..

4 ulasan:

  1. salam...many thanks follow me n already done following u... nice blog n info

    BalasPadam
  2. Wsalam.. terima kasih gak kerana sudi mengikuti blog saya nie

    BalasPadam
  3. salam, nmpaknya cerita kita sama, for the past 2 months we've been working with no salary, baru ni je bos bayar gaji sebulan setengah, lagi setengah bulan belum bayar lagi. tak ada projek masuk, nak cari kerja lain pun bukan senang. kene sabar, tapi kadang2 naik angin juga. hehe..

    BalasPadam
  4. Nak wat cam mane a.h.f.i.e ... sabo je la.. kena la faham situasi syarikat skrg nie.. :-)

    BalasPadam